Öneriler/Makaleler Facebook un e-ticaret sitenize faydası nedir

Facebook un e-ticaret sitenize faydası nedir

E-ticaret sitenize en iyi müşteri çekebilecek alanların başında geliyor facebook,

Kullanıcı sayısı nüfusumuzun yarısından daha çok hale gelen facebook diğer sosyal medyalara nazaran daha önemli bir mecradır.  

Masa başı çalışanlar nerdeyse her an facebook a girmektedir. Ev hanımları ise internette önce facebook hesaplarını kontrol edip sonra diğer web sitelerine gitmektedirler. Buna göre facebook E-ticaret ve web sitelerinin olmazsa olmaz bir parçası haline gelmiş bulunmaktadır.

Yani ; E-ticaret sitenizi 4 baçaklı bir sandalyede düşünürsek ; 1 yazılım, 2 güçlü bir ürün, 3 google reklamları, 4 facebook diyebiliriz. Sosyal medya siteleri ile bağlantısız bir e-ticaret sitesi  üç bacaklı  sandalye gibi düşünebilirsiniz. Tam oturmamış demektir.

Sitenizi bir defa öylesine gelmiş bir müşteriyi sosyal medya sayfalarınızı beğendirebilirseniz o artık sizi sürekli hatırlayan ve sürekli görebilecek bir müşteri haline gelecektir.

Facebook Store mu yoksa beğeni sayfası mı ?

Facebook altında bir uygulama eklentisi olarak çalışan facebook store pek rağbet görmedi, Çünkü store uygulamasına giriş yapmak için önce facebook belli izinleri kullanıcılardan talep ediyor. Bu şekilde olunca da kullanıcı bir tuzağa düşebileceği sadece görmek istediği yer için kişisel bilgilrini vermek istememesi katılım talep çokdüşük kaldı. Ancak facbook beğeni sayfası bilgi isteden ziyaret edileilen, paylaşımlarını sürekli kullanıcıların görebildiği, diledğini zamanda takipte kolay vazgecebildiği için gbeğeni sayfaları daha gfazla rağbet görmekte. 

Faceeook store uygulaması kullanan bir firmanın 1500 uygulama takipcisi varken. beğeni sayfasının 500 bin üstünde olması çok net bir örnektir.

Facebook devamlılık ve uzun süre açık kalma bakımından diğer sosyal medya sitelerinin bir – iki adım önünde bulunmaktadır. Dolayısı ile gün içinde sitenizden yapacağınız ilginç ve dikkat çekici paylaşımlarla müşterinizi her an siteye çekebilecek ve satışlarınıza pozitif etki sağlayabileceksiniz.

Paylaşımlar yaparken nelere dikkat etmelidir.

- Paylaşım dikkat çekici bir başlığı olmalıdır. (Büyük haber sitelerinin kullanmış olduğu haber başlıklarını inceleyin, merak uyandırıcı ve devamını okumaya yönlendirici olmalıdır.)

- Paylaşımlarınız bazen bilgi veren, bilgilendiren mesajlar içermelidir.

- Eğer ev eşyası satıyorsanız, pratik ev süslemelerinden, pratik temizlik bilgileri verin. Ayakkabı satıyorsanız bazen ayak sağlığı hakkında bilgilendirme de yapmalısınız.

- Paylaşımlar uzun olmamalı okuma süresi 1-1,5 dakikayı geçmemelidir. Okuyucular fazla uzun yazıları okumadan ilk paragrafa bakıp eğer uzunsa okumadan vaz geçebiliyorlar.

- Paylaşımlarınıza uzun yazı yazmanız gerekiyor ise ilk paragrafınız merak uyandırıcı ve konun giriş bölümü olmalı devamı için web sitenize veya e-ticaret sitenize yönlendirmelisiniz.

- Paylaşımlarınız da kullanacağınız fotoğraflar size ait olan dikkat çekici ve profesyonel olmalıdır.

- Paylaşımlarınızda şok kampanya ve süper indirim gibi itici ifadeler yerine direkt fiyat yazmanız daha etkili olacaktır.

- Günlük paylaşımlarınız üst üste benzer nitelikte spam olacak şekilde olmamalıdır. Bir gün içinde 2 veya en fazla 3 paylaşım uygun olanıdır.

Bayram gibi özel günleri önceden hatırlatan olun, buna göre yönlendirmeler yapın.

E-ticaret sitenizde de facebook beğenisi ve paylaşımlarına uygun bağlantılı olması da tabi ki şart olanlardandır.

Unutmayın e-ticaret sitenizi başarılı yönetebilirseniz satışlarınızı artırabilirsiniz. Daynex site yönetim hizmetleri ile sitelerinizi  profesyonelce  yönetir ve tarafınıza raporlar. Daynex aynı zamanda tam profesyonel e-ticaret yazılımları ile de size eksiksiz bir hizmet sunmaktadır.

 

23360 kez okundu